BeExcellent.be – het begin van een mooi verhaal!

16/10/2014 -

Geachte confrater,

Op maandag 6 oktober 2014 huurde het IAB Paleis 10 en Auditorium 2000 af voor een halfdaags event rond BeExcellent.be. Hét online platform waarmee het IAB al zijn handleidingen, checklists en modellen zal aanbieden aan de kantoren.

Maar liefst zeven workshops werden er die dag georganiseerd, waaronder ‘BeExcellent.be’ – uiteraard –, maar ook ‘het opstellen van een handleiding in vier stappen’, ‘het gebruik van de opdrachtbrief’, ‘Excel for Accountancy’, ‘de evaluatie van de rentabiliteit van een kantoor’, ‘fiscale tools’ en ‘het cliëntenacceptatiebeleid’.

Tussen de workshops in kregen de deelnemers eveneens de kans om zich in te schrijven voor het online platform BeExcellent.be en konden ze voor snelle, praktische vragen terecht bij de verschillende corners zoals ‘permanente vorming’ en ‘e-loket’. Voorts kregen de leden van de nieuwbakken Jongerenadviesraad de kans om hun eerste ideeën bekend te maken, maar ook om met andere jonge en meer ervaren confraters te spreken.

Alles stond dus klaar om ú, maar ook de medewerkers van uw kantoor te ontvangen. Met ruim 1 000 bezoekers – de G4S-parkingbeheerders hebben het geweten, iets wat we voor een volgend event trachten op te lossen – kunnen we spreken van een zeer geslaagd event! Dit bewijst dan ook dat al onze leden kwaliteit hoog in het vaandel dragen, en dat er vraag is naar bijstand en begeleiding vanuit het Instituut.

Maar goed! Genoeg gesproken (of liever: geschreven). Hieronder vindt u een fotoreportage die een mooie samenvatting van het event weergeeft …



We ontvingen om en bij de 1 000 bezoekers: het enthousiasme voor het event was overduidelijk!


In Paleis 10 vonden tegelijkertijd 8 workshops plaats naast verschillende info-corners, en dit in alle rust!


Elke deelnemer kreeg een oortelefoon waarmee hij ongestoord kon luisteren naar het kanaal van zijn keuze.


Elke bezoeker mocht tevens een kwaliteitskit en het BeExcellent boek mee naar huis nemen.


Pauze = een gezellig babbeltje slaan met de sprekers.


De agendapunten van het Instituut staan volledig in het teken van service en begeleiding.
 

Na de workshops werden de bezoekers uitgenodigd op een networking cocktail, waar ze de kans kregen de voorzitter, de ondervoorzitter en de raadsleden te ontmoeten.


Ook ons nationale trots, het Atomium, was van de partij.

Meer foto's vindt u hier.

Met confraternele groeten,

                      Bart Van Coile                                                                  Benoît Vanderstichelen
                      Ondervoorzitter                                                                 Voorzitter

 

Thema's:
Kernwoord(en):